Pepparkaksbak!

Nu är den tiden på året kommen då man som förälder får bekänna färg. Vi har kommit till årets julbak... Pepparkakor, pepparkakshus, lussebullar, chokladkola, knäck. Det är bara att välja.
Vi börjar med pepparkakorna, enkel match! Färdig deg är såklart inhandlad, formar och kavlar framletade på vinden. Jag vill precis lika som barnen och vi börjar alltid storstilat ända till allt fastnar och går sönder på väg mot plåten, det bränns fast och alla blir på nåt sätt lite besvikna för en stund. Vi får ropa till oss P som kommer och hjälper till. Även han undrar vad det är för fel med degen och vi är tillslut mycket nöjda att vi nu har ca 20 hemmagjorda pepparkakor.
Barnen är överlyckliga över sina kakor och jag känner mig som bästa mamman för en stund.

Imorgon åker jag och köper en byggsats till pepparkakshuset! Det är ju ändå dekorationen som är godast och roligast att göra. Sen håller jag mig till chokladkolan!

Till sist så undrar jag hur jag tänkte när jag köpte jäst till lussebullsbaket... Jag tror jag ger bort dom till nån som vill ha dom.


Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!