Hej New York!

Bra flygning och vi kom fram före tidtabell. Det uppskattas alltid, som om man får en extra timme på sin semester. Vi lyxade och tog en taxi till lägenheten som vi skulle bo i. Det var en klart intressant taxiresa. Jag hade förväntat mig en massa spår efter stormen i tisdags men det såg ut som vanligt, vad jag tror är som vanligt. Men när vi närmade oss Manhattan började vi förstå att det kanske ändå inte var som vanligt. Tunneln som vi skulle åka genom var fortfarande avstängd, vi åkte en alternativ väg genom Hoboken på Jersey sidan och såg bilar som stod i kö för att tanka. Det var en kö på flera km, helt otroligt. 
Sen kom vi så småningom över till Manhattan genom en annan tunnel, passerade tvärs över till den östra sidan och svängde söderut. Stängda butiker och poliser i varje korsning som dirigerade trafiken. Inte en gnutta ström! 
Framme i lägenheten så fanns det såklart ingen ström där heller så vi lämnade bara in väskorna och började till fots bege oss till område med ström. Runt 32e gatan kom strömmen tillbaka och där gick vi in på ett lyxhotel och lånade internet för att boka ett hotellrum för resten av veckan. Jo det fanns och det känns väldigt skönt att imorgon lämna de södra kvarteren mot lite mer civiliserade kvarter uppe vid Central Park. 
Vi strosade runt och hittade världens mysigaste pub/restaurang vid 5th Avenue. Sen gick vi hem genom spökstaden. Där man istället för trafikljus hade bengaliska eldar och poliser som dirigerade trafiken. 

Midnatt svensk tid kom så plötsligt strömmen tillbaka! 
Det jublades här utanför och jag ville bara ut på internet, där jag kunde läsa att man under eftermiddagen hade tagit beslutet att ställa in Marathon. Ja vad säger man, älskar eller älskar inte så hade jag stått på startlinjen på söndag. 

Inga bilder blev det idag. 

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!