2019 är här!

Idag fyller jag 45 år...

Senaste tiden har jag funderat bakåt i tiden. 5 år i taget har jag backat och tänkt på vad jag såg då.

20 år - vuxen! Åh, jag kände mig så vuxen. Bodde svart i andrahand i Bromma. Senare samma år bodde i ett torp i Angarn utanför Brottby. Åkte runt i min underbara Toyota och livet kändes så enkelt.

25 år - student! Firade med nyvunna och gamla vänner i Växjö. Hade bott där i ett halvår och kände mig yngre än när jag fyllde 20.

30 år - nyseparerad! Jag minns att jag stod mitt på Davidshallstorg i Malmö. Grät och kände mig rätt hopplös när pappa, i all välmening, frågade om jag inte skulle ha någon 30-års fest.

35 år - höggravid! Med barn nummer två i magen, radhus i Djupadal undrade jag varje dag vem jag var. Vem var egentligen kvinnan som gick här med barnvagn till och från dagis? Ville känna mig vuxen och som en förälder? Hur är en sån?

40 år - utbränd! Levde i ett hål, orolig och stressad över allt. Sa till mig själv att när jag är 45, då ska jag köpa häst.

45 år - lycklig! Jag känner mig själv, har hittat rätt och gillar den jag har blivit. Känner mig fortfarande inte speciellt vuxen men som en bra närvarande förälder. Fortfarande inte köpt någon häst, men ett par nya slalomskidor.

Livet är föränderligt och det enda man vet med säkerhet är att det är bäst att leva varje dag! Nu börjar det!

Häng med på min fortsatta resa!


Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!