Hemma igen!
























Det blev lite si och så med internet de sista dagarna så jag får uppdatera lite idag istället. Vi följde som sagt valet på tvn och vaknade till informationen att Obama hade vunnit igen. Det var en del rubriker i tidningarna, precis som sig bör. Men på nyheterna pratades det mest om årets första vinterstorm som var i antågande. Perfekt timing kan man inte tycka. Nyhetsflödet under veckan var Sandy, val och Athena i nämnd ordning. Athena tog med sig snöblask, kyla och blåst. Inte helt ovanligt för oss, men ack så trist att slaska omkring på gatorna. Fingrarna blev stela, fötterna blöta och parker stängdes. Central Park var även stängd på torsdagen, vilket gjorde att vi inte fick någon morgonjogg i parken som planerat. Men det gick bra ändå :)

Fredagen bjöd på underbart väder och solen sken från en precis klarblå himmel, temperaturen steg igen och vi tog en härlig promenad i parken i väntan på vår transfer till flyget. Hemlängtan var stor! New York har visat alla sidor denna vecka och vi är verkligen nöjda. Summerar marathonveckan med att ha joggat/promenerat totalt 7,9 mil! Då räknar jag snabbt ut att det har jag gjort på 6,5 dagar och det är knappt en dubbel marathon. Tänker vidare att jag har varit ute ca 7 timmar per dag 6,5*7=45,5 timmar, lite drygt en heltid. Avslutar räknadet med att konstatera att jag är glad att jag inte sprang en marathon på toppen av detta :)

Vi landade hemma igen lördag morgon. Hade köpt economy extra biljett hem. Kändes i överflöd innan vi reste men det var nog bland det bästa idéer. Breda stolar, gott om plats för benen. Filmerna startade när jag ville se dom, jag behövde inte sitta och bevaka starttiderna. Georg Jensen bestick och riktiga glas. Ja det kändes helt plötsligt som om det var en dräglig och till och med lite lyxigt att flyga i 7 timmar.

Barnen var jätteglada att vi kom hem. Oscar pratade oavbrutet om hans paket som han skulle få när vi kom hem. Emma var lite mer sofistikerad. Väl hemma hade vi presentutdelning av och till hela dagen. Buzz, Jessie, lösnaglar och lego. Ja, det var lite julafton och det kändes bra!

Idag har vi fångat vår första mus på vinden så nu ska här köpas plastlådor till allt som ska förvaras, snickaren ska ringas och banken ska kontaktas. Nu ska mössen ut och övervåningen bli bostad! Jetlagen har ställt till det men nu är det trots allt dags att sova!
 

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!