Ny vecka och ny energi?

Dagens gnäll
- Vet ni hur det känns att vara "ledig" utan att ha semester? Det känns helt enkelt förfärligt, det är oinspirerande och bara förgörande.
Jag har hela tiden dåligt samvete för att jag inte är på jobbet, för att jag inte har barnen hemma hela dagarna, för att jag inte springer en mil, för att jag inte har gjort mer här hemma. Lustig känsla är att jag inte ens kan känna glädje över att ha fått denna tid till mig själv, en tid som jag normalt sett brukar längta efter och se fram emot. Nu känns den påtvingad och inte alls rolig. Det är ensamt och på gränsen till deprimerande. Jag längtar hela tiden till att det ska finnas andra människor runt omkring mig, att få göra något, vad som helst bara det är något som inte görs ensam.

Dagens filosofiska tanke
Är det eller är det inte grönare på andra sidan? Om frisksidan är den gröna sidan är det definitivt en bättre sida, och när man jobbar är semester en grön sida men dom behöver varandra och dom måste finnas i kombination av varandra.
Slutsats - inget kan växa och bli grönt utan något annat. Symbiosens teori :)

Dagens positiva
Idag har jag ett möte bokat och det känns bra.
Imorgon ska jag följa med Emma när hon ska på grilllunch med förskolan, det ska bli jättemysigt. Precis sånt som är bra för själen!
Igår tog jag en promenad och hämtade barnen, det var mycket uppskattat och vi stannade en stund och tittade på asfaltsjobbarna på vägen hem. Oscar satt högst uppe på en stor sten och var väldigt koncentrerad på att titta hur det gick till. När dom var klara var han snabb som en vessla och ville ut på den fortfarande stekheta asfalten med sin cykel...Nygjord asfalt är snabb att köra på!
På kvällen snörade jag på mig mina nya löpskor och satte av i galopp, det kändes förvånasvärt lätt till en början. Men det kändes bra att ha något att fokusera på, 20 veckor kvar till NY Marathon och det ska jag klara på 5 timmar!

Nu är det dags att sätta fart på dagen, med en bild på asfaltsjobbarna  :)




Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!