Felplacerad

Ikväll hade jag bokat tid för massage, då ingick inträde till Saunaworld. Fint tänkte jag och i god tid gick jag dit för att ha en avslappnad stund för mig själv. Och det är precis vad det är, en stund för sig själv. Sällan känner jag mig så ensam som när jag går på ställen dit de flesta går i grupp.

Bara jag kommer dit börjar känslan av obehag krypa i kroppen, jag letar omkring efter ett "bra" skåp, bra placerat och inte mitt bland alla andra. Sen letar jag mig fram till duscharna, undrar lite vart jag ska lägga handduken, inte jättelångt bort från just min dusch. Jag hade tur för en av hörnduscharna blev lediga.

Efter duschen ska jag ta en hiss till bastuavdelningen, jag går ut iklädd baddräkt, som jag fick köpa på plats eftersom jag inte hade uppfattat att man skulle gå omkring bland badande och bastande gäster av bägge kön. Eller så är jag så korkad så jag inte visste att man alltid är klädd så på spa.

Jag hittar hissen, åker upp till tredje våningen och det är då det slår mig. Jag hatar att vara på ställen som detta. Det första som mötet mig är en mindre pool full av människor. Dessa verkar vara i grupp och har trevligt. Jag vet inte vilket håll jag ska gå åt och känner mig nervös över att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Letar efter nånstans att lägga min badrock som jag ska ha till spa avdelningen, är på väg att gå in i första bästa bastu för att få lite överblick. Går ändå ett varv och känner mig vilsen innan jag går in i en bastu. Där inne är det ca 35 grader varmt och faktiskt väldigt behagligt. Det tar mig en stund att komma ner i avslappat läge, sitter tyst för mig själv och tänker, det här är inte min grej. Ensam på en ny plats, iklädd baddräkt.

En stund senare har jag slappnat av och upptäcker att det är väldigt behagligt i denna miljön. Drömmer mig bort till Thailand och tänker att min kropp är gjord för tropiskt klimat...

Sen var det dags för min massage, den var helt underbar. Det gjorde rätt ont ibland men det kändes ändå lätt när jag gick hem till lagad middag.

Nästa gång hoppar jag över bastuvärlden och går direkt till spa-avdelningen.

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!