Familjetid / egentid

I morse läste jag en krönika skriven av en trebarnsmamma. Hon hade reflekterat över att även "den perfekta familjen" i andras ögon skilde sig. Hon hade alltid tänkt att om man hade allt det yttre så skulle även det inre må bra. Hennes medicin var att alltid ha ett projekt tillsammans med sin man. Bygga, resa, planera, bygga igen etc.

Jag är ingen riktig projektmänniska men jag vill slå ett slag för idéen att vara tillsammans istället för var och en för sig. Tänk dessutom på allt pusslande som måste ske för att få loss tid med och för sig själv.

Det är nu jag på riktigt börjar tänka till. Vem myntade egentligen begreppet egentid? Och varför är det så hett. Vad är det egentligen man menar?

Mitt något sena nyårslöfte gäller för alla år framöver och det går ut på att vara tillsammans mer och uppskatta varandra som ett par och familj och med andra vänner.

Njuta av livet tillsammans, tänka på vad jag en gång sa till P när vi nyss träffats, att jag ville ha en man som frågade vad vi ville göra när vi vaknade på morgonen.

Egentid är såklart oxå bra, i lagom mängd, i landet lagom :)





Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!