Trattkantareller

Jag älskar att plocka svamp, iallafall så älskar jag att tro att jag älskar just att gå i skogen och plocka svamp. Vad jag vet idag är att jag verkligen oälskar att rensa och förvälla all svamp man plockat. Idag har jag så varit i skogen, det ska enligt säkra källor vara att parkera bilen och sen gå in i skogen så finns det svamp, hur mycket som helst. Jag tänker mig att jag blir girig, jag kommer ta varenda svamp jag hittar. Efter en kort stund i skogen har jag inte sett en enda svamp och misstoget tänker jag direkt, just snyggt, typiskt mig - här finns inga av de miljoner svampar som ska finnas i år. Men så helt  plötsligt står dom där, mängder av svamp. Svamp överallt, stora svampar de är verkligen hur många som helst. Efter ca två timmar är min pappsäck välfylld och med risk för att den ska gå sönder åker jag hem. Väger min svamp men eftersom vågen var till för en person och inte svamp så fick jag efter lite trix fram att jag hade skaffat fram 4 kg svamp! jag var stolt och glad, nu är kl 22.00 och jag är precis färdig med att rensa och förvälla... puh!

Nästa gång går jag inte så långt och länge, nu måste jag sova...

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!