När man upptäcker girighet

jag upptäckte idag egenskapen girighet. Lustigt att jag kom på idag att jag lätt blir girig mot mig själv. Helt i onödan, inte bara för att det är en mindre uppskattad egenskap redan från början, utan oxå för att den inte skapar något mervärde över huvudtaget, bara dåligt samvete.

Detta kom jag på i kväll när jag äntligen efter flera veckors lathet, förkylning - kalla det vad som helst - jag gav mig ialla fall ut på en lite springrunda. 3 km är det fram och tillbaka till stora vägen. Men tro nu inte att jag kände mig nöjd, nädå jag var på nåt sätt redan innan jag gav mig ut besviken på att det inte skulle bli minskt 6 km...Andra dagar så resonerar jag då med mig själv och kommer fram till att om det inte blir 6 km så kan det lika gärna vara. Märkligt av flera anledningar, en måste enkelt vara att det kan omöjligt vara bättre att sitta hemma och småsura över att jag inte kommit ut alls när jag valde att allt under 6 km var kasst. Bla ,bla lite babbel, men idag tog jag mig i kragen och sprang till vägen och tillbaks. Det kändes skönt och framförallt helt lagom långt!

imorgon är det fredag igen, skönt!

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!