lite babbel om inget speciellt...

nu är det mörkt både när man går upp och när man kommer hem, det är två månader till jul och fem månader till det är vår!
Vi ska komma ihåg att ändra klockan för vintertid på söndag. Får vi sova en timme längre då, eller som jag sa för ett par år sen - vi får festa en extra timme...?! Hur viktig var egentligen den timmen mellan 2 och 3, man fick chansen att dansa fem i två dansen två gånger, eller hur var det nu. Numer så är det viktigare att redan på måndagen sitta och drömma om en eventuell och inbillad sovmorgon på söndag.
Åter till julen som närmar sig. Eftersom jag älskar jul och allt vad det innebär så tänker jag att det är bara att strunta i att det är mörkt och bara tänka på att det snart är jul igen. Hur ska jag få till pepparkakshuset, adventskalendern i år. 48 små paket kräver sin planering, men det surrar fint i huvudet. Små figurer är bra, gubbar och gummor, djur som på julafton får en bostad. Dessutom lite roliga gnuggisar och tatueringar.
Pepparkakshuset blir en spännande utmaning i år, och sist men inte minst chokladkolan som är så god!
Jultomten kommer att komma och allt kommer vara superlyckat, vi får väl se hur det artar sig.
Oscar älskar att sjunga, just nu ligger Veronica Maggio högt på listan av sånger, han går omkring och sjunger "jag kommer ,jag kommer, jag kommer..." Han är underbar den pojken!
nu är dagens babbel avslutat. Imorgon kommer nåt annat...
Petter har varit och fixat en offert på en kamin, mysfaktorn blir hög här hemma, dessvärre inte förrän efter jul, men det är ju en stund kvar på vintern även i januari.

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!