Äntligen lite middagsfrid...

I måndags fick vi vår första påse med tre middagar från Middagsfrid, herregud så bra! Det såg gott ut redan i kassen, råvaror som man ville äta upp direkt. Dessutom lite roliga saker som jag normalt sett inte köper eftesom jag inte vet vad jag ska göra med sakerna.

En annan väldigt bra sak var att man fick ingredienser som är planerade att användas för dessa tre middagarna. 2 morötter, spara de andra till recept 3.
Låter lite larvigt men jag tror att det gör att man inte borde slänga lika mycket mat. Veckans recept såg spännande ut, en gulasch, en wok och en risotto, gott. Igår gjorde jag wok rätten, kyckling stektes med savoykål, morötter, salladslök tillsammans med en god marinad och rostade sesamfrön. Det var jättegott, enkelt och det gick faktiskt ganska fort. Det hade gått ännu snabbare om jag hade förberett lite dagen innan, vilket man kan med alla recept.

Hurra för Middagsfrid.

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!