Röster från förr och idéer om framtiden

I lördags tog jag en löprunda på morgonen. Det var härligt att efter två dagars storm och höstkänningar ge sig ut i en härlig vårmorgon. Det var jag och några morgonpigga hundägare som var ute. Plötsligt kom Alphaville och "forever young" i hörlurarna och jag undrade om det var något att stäva efter, eller snarare drömma om. Var det det som var anledningen att jag sprang före frukost, eller finns det egentligen en ännu bättre anledning. Jag kom fram till min bänk för att göra några armhävningar när det springer förbi en man, långt förbi min ålder. Han såg oförskämt fräsch ut där han kom på lätta steg och jag insåg raskt att "forever young" var en bra låt när den kom för längesen och den håller sitt budskap än.
Vi vill nog alla förbli unga på ett eller annat sätt.

Framtiden är det enda man kan påverka själv och med hjälp av en gammal dänga från 80-talet tänker jag fortsätta att hålla mig i form.

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!