Nattvandringar

Jag är en nattvandrande förälder, det har jag alltid vetat. Vad jag inte hade räknat med var att jag skulle börja redan när barnen var så små.
Vi byter sängar, går omkring och allt möjligt på nätterna här hemma. Alla vill bara sova men det är oklart var alla ska sova. I natt vaknade jag av att Emma beklagade sig över att Oscar hade lagt sig i hennes säng. Inte så lätt för honom eftersom han och jag natten innan hade sovit där efter att han hade väckt Emma som jag skickat in till sin pappa. Funderar på varför jag köpte "juniorsängar" till barnen, istället för vanliga. Funderar även på att "bygga ut" min egen säng med nån extra. Inser dock snabbt att det inte skulle hjälpa då barnen vill dela kudde...

Det är härligt med småbarnsåldern. Tack och lov är våra vandringar här hemma inte så långa, varken i tid eller längd. Det blir nog värre längre fram i tiden.

Godnatt och sovgott alla!

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!