Möten

Idag har jag haft möjligheten att möta en del olika människor. Jag har även haft möjligheten att se andra människor mötas. Två som sitter på ett cafe och nickar tillvarandra, ett par som promenerade längs trottoaren där kvinnan plötsligt säger, lyssnar du ens på vad jag säger? Ett annat par där kvinnan helt plötsligt säger - jag har varit på Yoga, som för att få igång samtalet. Ett annat par som log och verkade hemst glada, ett annat som möttes på tågstationen och kysstes som om dom inte sätts på länge. Ibland hamnar ens egna liv i perspektiv av andras, lustigt hur andras möten kan påverka mina egna möten. Jag mötte även min pappa idag, och Emmas kusin. Det var en härligt möte, en macka och en juice på ett inte så poppigt café - men det var ett möte med kärlek.

Är snart hemma och ska möta P - jag ser fram emot vårt möte. Det känns ibland som det var längesen vi möttes. Vi ses ju såklart varje dag, men jag undrar när vi egentligen möttes sist. Kanske sågs vi mellan nåt blöjbyte, mitt i tvätthögen, inte vet jag. Vi ska helt enkelt ha fler möten!

Möten av olika slag är viktiga för pusslet, det har dagens övning lärt mig. Imorgon ska jag mötas med min gravida väninna igen - det ska bli roligt.

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!