Granne med Zlatan?

Jag har varit på tjejmiddag igen, ett gäng härliga kvinnor. Vi var rätt olika allihop, en härlig blandning och jag lärde mig mycket.
Framför allt lärde jag mig att jag hade världens bästa hus och trädgård.

Ett par halvstora barn och deras kompisar, en jättekåk och en jätteträdgård var enligt de flesta mer än de mäktade med. Dessutom skulle några av dom sköta om ett sommarställe på sommarhalvåret?! Är det priset att bo nära Zlatan?
Bygga en pool hemma, det var en smidig lösning förstod jag under kvällen, men sen tänkte jag - den ska ju skötas om, städas, tömmas och värmas?
Herregud tänkte jag, allt jag vill är att ta det lite piano när jag är ledig, njuta av livet och min familj - inte slavarbeta i trädgården, skura poolen och inte ha tid att åka till sommarstugan.

Nä, tacka vet jag Bulgarien; All inclusive och min lilla täppa. Med sina femton blomkrukor, sin låda med potatisland, vindruvor och persikoträd.

Nu längtar vi efter sommmaren!

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!