Skön söndag

Idag var en speciell söndag. Den har bara 23 timmar...Eftersom jag redan innan gärna vill ha fler än 24 timmar så kändes det kort med "bara" 23. Jag bestämde snabbt att ta bort något för att inte bli stressad - städningen fick stryka på foten.

Jublande inser jag att det är strålande väder - en perfekt dag för att fixa hemma. Rensa under trappan, fixa utemiljön och tvätta gamla hästsaker som legat ute i vinter. Tänk vad fint det blev, bara för att jag sagt till mig själv att jag inte behövde städa.

Emma och jag stack till stallet en stund, hon red och jag sprang graciöst bredvid när hon skulle trava. Hon såg glad ut, inte lika glad som för hennes nya kläder med ändå glad. Undrar om det inte var roligast för att jag sprang bredvid. Det är förövrigt underbart och se ett gäng 4-åringar tillsammans. Dom lyssnar intensivt på ridledaren och när denne säger att alla ska ha händerna på huvudet så sitter alla så tills hon säger att man får ta bort dom. Inget fuska här inte. Samma sak gällde när barnen skulle blunda en stund, tur att inget barn somnade.

När kvällen kom grillade vi korv till middag, sen var det läggdags. Då försvann ytterligare 1,5 timmar av söndagen eftersom Oscar har otroligt svårt att somna. Men efter 1,5 timme tog han sin röda corvette och la närmast hjärtat och somnade sött!

Jag kunde, innan jag somnade, nöjt konstatera att min "korta" söndag blev väldigt innehållsrik och effektiv.

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!