Måndag igen

Idag när jag körde över bron på väg hem från jobbet insåg jag varför jag älskar Skåne och Malmö.
Först sitter jag på mitt kontor och tittar ut över Öresund, ser en och annan fritidsbåt åka förbi, samtidigt ända till Malmö och Turning Torso. Idag var det klart väder och då är det extra vackert. När jag körde hem fick jag en känsla av att köra omkring i ett vykort. Plåster för själen. Det sköna är att jag njuter varje dag jag kör över sundet, oavsett väder.

Annars är mitt hästuppehåll nu definitivt. Jag har tillochmed packat bort mina saker, lagt jackan i tvätten och bestämt mig för att köpa en ny hjälm när jag börjar igen. Idag känns det trist, men jag vet att den pusselbiten var för stor för dagen. Tur att det finns Werther's chokladkolor och löparskor.

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!