Måndag och mina rutiner

Igår var det måndag och vi åt spagetti med skivad korv. Min favoriträtt sen jag var barn. Mina barn var helt klart mer intresserade i filmen som jag hade placerat mitt på köksbordet för att få bägge att närvara och kanske äta ordenligt. Tur att P inte var hemma...Den enda som åt var ändå jag ;-)

Vi har nyss kommit hem från en härlig och vintrig helg i Stockholm. Besök hos både min bror och svärföräldrarna. Alltid trevligt och alltid helt överlägsna barn när det kommer till att åka långt i bil. Vi körde lite innan 7 på fredagsmorgonen och stannade en gång och handlade lite kaffe. Annars var det ful fart tills vi kom fram till lillebror. Härligt, enkelt och det inger stort hopp för framtida bilsemestrar.
Hemresan gick på samma sätt, vi körde efter middag och bägge barnen sov i Märsta och vaknade när vi var hemma i Malmö 7 timmar senare.

Halva veckan har passerat snart och Emma har varit sjuk ett par dagar, nu verkar det vara Oscars tur att ha feber och vara hemma. Skönt att vårsolen verkar ha hittat hit!

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!