Från soffan till träning

I lördags bestämde jag mig för att trotsa vädret och kylan - det var tvunget dags att ge mig ut och träna. Jag har en lagom runda på 3 km, med två "fys" stopp blir det en bra tur. Jag började i bra stil och lagom till första stoppet konstaterade jag att Göteborgsvarvet är väldigt långt och inte alls långt borta. 7x3km, det betyder att jag ska springa min runda 7 gånger...Kändes sådär, särskilt på hemvägen när det var motvind. Det är en stor nackdel med min runda, den går rakt ner från vårt hus 1,5 km och där rundar jag en park och sen är det samma sträcka hem igen och av någon outgrundlig anledning är det både uppför och motvind varje gång på den sista sträckan. Drömhuset ligger i andra änden så det är bara till att flytta och hoppas att det bli enklare att löpa åt andra hållet. Undrar just om "vårt" hus är till salu? Igår gjorde jag så samma runda igen, hurra vad jag är bra. Det var lika jobbigt som i lördags men jag peppade mig själv med "hoppsa" steg och tänkte att jag nu har klarat av 2/7 eller ännu bättre 1/5 av varvet. Synd bara att det ska göras i en följd i maj ;-)
Jag biter ihop och får helt enkelt inse att det finns inga genvägar till träning.

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!