Köpstopp

Jag ska aldrig mer handla något, än mindre spara något...Ja det är precis så jag känner ikväll.

Över ett glas rosé med mamma konstaterade vi att jag är ofantligt dålig på att planera och strukturera upp tiden, jag gör hellre vad som faller framför mig än tar tag i det som komma skall. Sagt och gjort! C och jag tog oss på på vinden, han fick en smärre chock och jag började nästan gråta. Emmas gamla pyjamas, gungälgen från hennes tid med gips, en låda med barnens skor...Ja, på så kort tid en himla massa minnen vid varje sak och jag inser att jag måste göra mig av med massor. Annars kommer inte det nya huset vara så stort längre. fy bubblan! jag lovade mig själv tidigare att jag inte ska slänga nåt som är barnens, säkerligen eftersom allt från min egen barndom är borta. Idag förstod jag varför mina föräldrar inte behöll så mycket, det går inte att förvara om man inte bor på slottet...

Gladast var Oscar över en rosa dockvagn som Emma och jag köpte till henne på secondhand för två år sen för 20 kr. Den kommer att sparas och klassas in i gruppen "ett av de bästa köpen". De skräck lila/rosa plats lådorna från Rusta hamnar i facket "ett av de sämsta köpen".

Hurra för mig och min shopping!!!

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!