Att ha semesterveckor

P och barnen har semester, jag tar ut lite strötid när det passar. Allra helst när det verkar vara fint väder på g.

Förra veckan regnade varje dag i fem dagar, en av dom gav jag mig ut och sprang, det var en lördag så jag hade itne tagit ledigt från jobb i alla fall. Skönt att det var uppehåll när jag lämnade hemmet och efter 2 km började det regna. Jag gjorde snabbt ett övervägande, jag blir blöt även om jag vänder hemåt så jag beslöt mig för att kuta på. I 7,5 km sprang jag på i regnet. Det var skönt! Väl hemma så tog Emma och jag fram träningsboken och Emma valde övningar som jag gjorde efter hennes fina beskrivningar. Hon kämpade på med en och annan armhävning, det var roligt.

Andra mysiga saker man gör när det är semestertider är att hela familjen bänkade sig framför ToyStory 1 som P hade fixat. Glömde bort klockan och vi hade en riktigt mysig familjestund.

Man kan även ge sig till Österlen och åka Ångtåg. Jag och P tyckte nog att resan var roligare än barnen, för dom räckte det med att insupa atmosfären och hålla i biljetten och kolla på loket som bolmade och pös. Härlig!

Efter att ha tittat på SMHIs utsikter så gjorde vi en avstickare till Blekinge. Där var det fint väder, mycket mygg och en urmysig sjö att bada i. Torpet låg inbäddat i en härlig skog och det var en riktig idyll. Den blev på nåt sätt bara ytterligare bekräftad när vi fick veta att det regnade i Malmö.

Jag älskar den svenska sommaren! Man vet aldrig vad det för med sig...

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!