Bra början på en helg!

Fredagen började med en lampa somlös i bilen...enligt instruktionsboken stod det att jag snarast skulle uppsöka en aukt. verkstad. Det första jag tänker är fan vad dyrt...det andra är att jag kanske kan vänta till en annan dag och hoppas att lampan släcker sig själv. Det senare inte så troligt så jag åker såklart till verkstaden. Det kostar 1000kr bara att stoppa in näsan känns det som, ialla fall om någon från verkstan ska göra det och se vad det är för fel. Vet fortfarande inte vad det var för fel, men det var visst bra att jag kom dit. Passade på serva den samtidigt, och vips så bjöd dom på kostnaden för den där trasiga prylen!!! Glad i hågen äter jag genast lunch på stan med P som är hemma för helgen, fortfarande glad och något fattigare åker jag för att hämta bilen och upptäcker att jag får tillbaka en tvättad och damsugad bil...! Jag älskar min märkesverkstad helt plötsligt, dom vet precis hur kundvård fungerar.

På kvällen skulle jag gå ut med stalltjejerna, vi hade bokat bord på stan. Fast innan det fick jag tid till att springa en runda, med tanke på Lidingöloppet så är det bara att bita ihop! Jag sprang 5,3 km och det till lite snabb musik så jag sprang alldeles för fort. Hittade nån gammal 80-tals skiva och SNAP är att rekommendera om man vill öka tempot.

Middagen på en mysig restaurang med god mat, gott mousserade och har man dessutom glatt sällskap så är kvällen fullkomlig.

Det var härligt att vara för sig själv en kväll.

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!