Skidåkning och solsken!

Idag har varit en ny fin dag i fjällen. Dock lite kallt kunde vi konstatera i morse, -15 grader och vi stannade inne tills solen sken från en klarblå himmel. Vi fick på oss alla kläder och insåg att morfars bästa Mercedes inte tänkte starta ;-) Fast vi fick under tiden se två ekorrar leka precis bredvid bilen.
Vi bor tack och lov inte så långt från liftarna så vi tryckte ner barnen och allt annat löst i två pulkor och traskade iväg till liftarna. Framme så fick vi starta med att gå in och värma oss med lite choklad. På väg till backen passerar vi stugan som jag har bokat för nästa vinter, det kommer bli super. Då kan jag sitta hemma och se när alla går ut i backen, alla kan även se mig men det gör inte så mycket.

Vi åkte ett par åk med barnen och sen var Oscar trött och skulle sova. Jag satte mig själv med Oscar i mitt knä i vår stora pulka. Det var nu -6 och solen sken och värmde gott i ansiktet. Det var en underbar känsla! Med solen försvann även känslan och kylan åkte snabbt ner till -11. Tur att morfar kom med varm choklad.

På väg hem passerade vi igen stugan till nästa år och jag inser, något förvånad att jag faktiskt redan längtar till 2012.

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!