Jullovet närmar sitt slut...

Även om jag jag jobbade lite förra veckan så känns det mer på riktigt nu. Igår hade jag en skön eftermiddag, ledig från alla utom mig själv. P hämtade barnen och jag var på stan med U. Vi började med att fika...sen kom P med Emma för hon ville så gärna gå på stan. Det gick sådär kan man tycka. En fredageftermiddag i ett köpcentrum med en rar flicka som helt plötsligt vill ha allt från en Spidermantröja till nya hörlurar på Clas Olsson. Ja, det krävs en stor portion tålamod, något som inte alltid finns i överflöd. Igår löstes alla problem på MCDonalds, vad gjorde föräldrarna när inte Happy Meal fanns?

En annan tanke att jullovet är slut är att det nu är samma år som när jag ska springa Göteborgs Varvet. Jag har dessutom anmält mig i Cancerfondens grupp, betalt dubbel anmälningsavgift för att lätta nåt samvete som kanske kan ge mig frisedel så jag kan slippa springa. Men antagligen kommer jag min vana trogen stå på startlinjen helt otränad och ta mig runt och sen vara rätt nöjd med min insats. Säga högt till alla som lyssnar att nästa gång jag ska springa en halvmara så ska jag vara i bättre form ;-) Jag kunde ha börjat idag men det töar ute så då kunde jag inte springa...
Men det är ju annars finfint att jag har tryckt in även detta något orimliga krav på mig själv, i pusslet som redan innehåller ofantligt många bitar.

Imorgon är det ridning för Emma, hon längtar jättemycket! Det ska bli skoj att se hur det går för henne. Detta är en pusselbit jag tycker om.

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!