Några nya tankar om livet

Ytterligare en vecka har passerat. En vecka med en del bra och någon få dålig sak. En vecka full med viktiga insikter.
Börjar med en sur måndag när jag blir varse alla kryphål som finns i det "svenska systemet" som är så bra. Det är säkert jättebra när man uppfyller alla krav och träffar rätt handläggare...Jag passar inte in i målgruppen. Dårsprang 6 km utan vidare resultat.

Bestämmer mig för att gnäll inte är min grej och beger mig därför till Täby galopp på tisdagen. Där finns det gott om terapeutiska saker för mig att göra. Hänger på och vågar mig till och med upp på en av hästarna. Det kändes helt underbart! Ingen bra bild på livet så det får bli en annan gång.

Veckan går vidare och jag åker till Åsa och rider med henne. En helt i underbar sensommar kväll med skön värme och solnedgång över åkrarna. dubbelunderbart!

Tränar en kväll med min nya kompis Johanna och hade även fått med grannen.

Veckan går fort känns det som, jag är aktiv och det känns bra.

Idag lördag har luften gått ur, jag hittar ingen energi till nåt. Joggar till träningen och det känns som om jag ska falla ihop av orkeslöshet. Känner mig lätt arg på mina älskade och det tar på nåt sätt ännu mer på krafterna.

Vi avslutar lördagen med att åka hela familjen till Sigtuna där det är nåt stadslopp som ska gå av stapeln. Killarna springer.

Oscar klämmer i med 700 m och är stolt som en tupp. Tidtagningen på hans fot visar i resultatlistan att han sprang på 5 minuter och jag inser snabbt att han håller mitt tempo.

P sprang 6 km snabbt och kom till sin stora glädje och viss förvåning på 21 plats! Bra jobbat mima killar!

Så slutligen en summering av veckan. Allt har gått bra. Känner mig dock arg, lurad, besviken, taggad, lättad, mitt i en livskris, väldigt splittrad och mitt i allt väldigt glad!

Imorgon är det en ny dag och jag ska ta med mig Oscar till galoppen.

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!