Dagens övningar (minskat bråttombeteende)

Jag har fått 15 övningar som jag ska testa för att minska mina bråttombeteenden. Det är en del i mitt återhämtande och det känns spännade att testa några av sakerna. I mitt pågående nyupptäcka liv tycker jag att det känns matnyttigt för alla. Några ska jag till och med utmana P att göra :)

Nedan något att bita i:
- Gå ut i naturen och koncentrera dig på att SE vad som finns runt omkring dig.
- Gå in för att röra dig lite långsammare när jag ska förflytta mig mellan två punkter.
- Sitt kvar vid matbordet en stund efter maten.
- Ät långsamt och känn efter hur maten smakar i munnen.
- Välj förståelse och medlidande istället för att bli arg eller irriterad.
- Gör dig medveten om dina ansiktsmuskler genom att spänna hela ansiktet i en grimas och därefter slappna av.
- Tala med lägre röst.
- Hejda dig själv i tre sekunder innan du säger det du tänkte säga.
- Koncentrera dig på att hitta något positivt hos var och en som du möter.
- Säg något uppmuntrande till någon.
- Prova att utesluta ordet "måste" ur din repertoar. Om det slinker ut så backa och omformulera dig.
- När oro och rastlöshet kryper på dig - testa mottot "använd inte tusenkronorsenergi på 10-öresproblem"
- Ställ dig i den längsta matkön.
- Försök att vara mer intresserad än intressant.
- Låt en karamell smälta helt i munnen, utan att tugga sönder den.
- Låt barnen bestämma takten. (eget förslag) 

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!