Återhämtning

Hur går det egentligen med min återhämtning? Bra, tänker jag. Inte fullt så bra enligt min kloka psykolog. Här kommer lite info för er som vill lära er något om att vila hjärnan.

- det är inte ok att arbeta fysiskt i flera timmar utan en paus.
- det är inte okej att tänka "ska bara"
- det är absolut inte ok att surfa och titta på film samtidigt!
- Inte heller att ligga på soffan en hel dag och slösurfa...

Jag måste alltså nu, precis som i skolan, sätta en klocka som ringer ut till rast varje timme. Ska bli intressant och se hur det blir och jag funderar på vad jag ska göra på rasten. Spela fotboll, gunga eller hoppa hopprep...?

Jag är trots allt väldigt nöjd med min nya kunskap för det kan förklara en del av min ilska över saker som går snett. Det finns helt enkelt inte plats för extra ordinära saker just nu.

Jag längtar till jag är "frisk" igen! Då ska jag vara nöjd, glad och se möjligheterna framför problemen.
Nu ska jag vila mig i form ;)




Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!