Insikter

Jag vet nu vad problemet är, jag vill inte bli stor!? Eller är det kanske istället så att jag ännu inte blivit stor fast jag borde? Jag fastnade framför svt och blev sittandes, tittade på konsert med Ledin. Helt plötsligt minns jag ett par härliga sommarmånader när man satt utanför sjöhistoriska museet där många hade konsert en sommar. Inga bekymmer, inga sorger utom möjligen något hjärtesorg som oftats bytts ut till förälskelse igen nästa vecka. Det var dessutom sol hela den sommaren...Idag var jag och barnen på en 4-H gård i Uppsala. Fint och trevligt ställe, Emma blev sittandes inne hos kaniner och hamstrarna. Hon plockade upp djuren i knäet och satt helt still och bara myste ;o) Inga sorger eller bekymmer, bara ren livsglädje.Ett träningspass hann jag med på kvällen, inte helt nöjd men det blev 6 km till slut trots allt. Har nu passerat 58 km i juli och det gör mig ännu lite mer taggad.
Nu börjar P's semester lida mot sitt slut och jag känner mig smått utanför samhällets norm som inte vet vad jag har framför mig. Ogillar starkt att jag är vuxen och inte har kontroll över mitt liv riktigt. Jag har ju inte längre bara mig själv att tänka på. Till skillnad från nämnda sommar ovan. Jaja, vi får se hur det utvecklar sig, det kommer bli bra tillslut det är jag säker på! Flummigt inlägg, utan tråd. Ni får en bild på Emma med ett marsvin att kika på.

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!