Fredagens inlägg

Posted by Picasa
Redan fredag, denna vecka gick jättefort. Jag fick jobba massor, ända in på sena kvällen. Med en bra paus i mitten när jag myste med barnen. Ja, det är ju då när man kan få dom sluta spela med ajfånen...Byggsatsen kom idag, den leverades inplastad i orange plast. Det gör att man mår lite lagom illa när man kommer ut på baksidan och ser högen med virke...allt ligger på P's plats för säkerhetsskull. Jag fick lite kalla fötter av mitt fantastiska impulsköp, men så tänkte jag att det går åt rätt håll. I allafall med hänsyn till inköpspriset. Blackie (bilen) är i särklass det dyraste impulsköp jag gjort, sen måste nog Eastwood komma, men det köpet hade gett en inkomst i själen så det kanske inte blivit så dyrt i längden. Och nu en byggsats på en halvfärdig carport. Byggfirman där jag har beställt det är charmiga, han har gett mig en muntlig beskrivning på hur jag "bara ska sätta upp stommen" snabbt och enkelt innan takstolarna kommer. Ja det ska bli intressant att se hur jag ska vidarebefordra denna information till de som ska bygga. Jag ser ju inte ens skillnad på pinnarna under den orangea plasten.
Lycka till säger jag till oss...

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!