Glädje

Vi en underbar helg hos min pappa, barnen bråkar om vem som ska mysa i morfars knä. Oscar bröt fullständigt samman när Emma konstaterade att det var ledigt och kröp upp. Det hade ingen betydelse om det var på gräsklipparen eller i fåtöljen.

Igår provade vi att åka bobbycar efter traktorn... Ja, som vattenskidor, wakeboard eller vad man nu vill tänka sig. Gemensamt för alla aktiviteter när man har ett snöre till något motordrivet är det klassiska rycket som blir när linan sträcks. Jag gick bakom Emma, som inte var med på noterna utan hjälpte till att sparka framåt. Jag stannade upp och då kom rycket, som ingen var beredd på... Bobbycar stegrade sig i glädjen och Emma hamnade på rumpan, förskräckt såklart. Morfar och jag blev oxå förskräckta, vi trodde nog hon höll i sig. Emma ville inte åka mer, Oscar hade bättre lycka - han sken som en sol när dom sladdade runt på gårdsplanen. Agneta såg förskräckt ut när hon såg vad vi höll på med.
Pappa och jag tyckte vi hade kommit på den allra bästa grejen...Ja, så här kul har man det hos morfar.

Dagar att minnas med glädje.

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!