Tankar om äldre människor

Idag skulle min mormor fyllt år och jag kommer på mig själv att sakna henne ibland. Man kommer på små saker som man saknar. Hemma hos henne fanns det alltid en burk pepparkakor som vi brukade äta med smör på. Allt under tiden som hon pratade på om politik, kungafamiljen, golfbanan och om långsamma spelare eller en busschaufför som hade kört bra eller dåligt. Hon hade åsikter om allt och alla.
Hon lyssnade sällan, kanske för att hon hörde så dåligt, men det gjorde inget för jag kunde sitta där och knapra goda pepparkakor under tiden.

Det är på nåt sätt härligt med äldre människor, dom anser sig nästan ha rätt att säga och tycka vad som helst.

Grattis på födelsedagen mormor, jag hoppas du har hittat nån som lyssnar på dig där uppe!

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!