Några tankar om kärlek

Igår packade jag in mig och barnen och åkte till min pappa. Inget konstigt alls, men ni som vet hur det är att vara lite oplanerad och dessutom ha små barn vet nog hur det kan vara. Oscar blir lätt som en hund, sätter sig i väskorna eller gråter hysteriskt om jag inte bär på honom. Emma får då dom mest fantastiska idéer om vad hon gärna vill göra, just då. För att undvika detta, som ofta slutar i total härdsmälta för mig så bestämde jag mig för att vara klar för avresa när jag hämtade på dagis. Jag hade ca 30 minuter på mig, och ni vet man vill gärna tömma sopor, städa undan lite...
Nu till mina tankar om kärlek, jag kände för en stund att större påsar/säckar är det bästa.
IKEA säcken som funkar för allt. Som höpåse eller tvättsäck eller varför inte resväska.
Reklamväskan/säcken som är perfekt att bara ösa ner smutsiga ytterkläder i.
En annan stor påse som jag köpt, oxå helt perfekt att bara stoppa ner saker i.

Det braiga är ju att det går enkelt att bära dessa påsar, dom rymmer mycket och dom har inga hårda kanter när man ska knöla in dom i bagaget på bilen, som blev fullt redan när jag la in vagnen. Åh, vad jag älskar mina säckar och oj vad jag ser ut som en baglady när vi reser...

Min andra tanke skänker jag till min fina bil, som är precis lagom stor. Den fungerar i alla lägen.

Och sist men men inte minst, går min allra största kärlekspoäng till barnen! Utan dom skulle jag inte kunna göra alla äventyr så enkelt. Dom hoppar glatt in i bilen, klagar inte, ber om lite musik och sen bär det av.
Ingen vill stanna i onödan, äta matsäck gör dom gärna, frukt eller en enkel macka. Vi ska helst inte stanna förrän vi är framme.

Det är hur enkelt som helst att resa med mina barn.

I love it!

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!