Festlig lördag!

Vi har sålt en bil. I sig inget konstigt, vi har räknat ut att vi ska klara oss på en bil. Igår skulle jag och Emma ta bussen ner på stan och jag inser direkt att bussen inte går dit jag vill. Vi får gå hela gågatan för att komma dit vi ska. Det funkar såklart när man är full av energi men när man ska hem sätts tålamodet lite på prov. Inga pengar på busskorten - stå i kö och vänta jättelänge för att fylla på. Ingen buss går efter omläggningen hem till oss, förutom det på andra sidan stan. Då ville jag ta taxi hem men då upplyser Emma mig att "man tar inte taxi hem från stan, man tar taxi hem från semestern..." jaha, och eftersom det ändå inte stod nån taxibil och väntade just precis där så tog jag mig i kragen och gick hela vägen till busshållsplatsen. Där stod såklart 30 pers inkl 3 barnvagnar, några med sk shoppingvagnar och såklart var bussen försenad och det var knappt alla fick plats. Väl hemma efter över 1 timmes "vara på väg hem"...

På kvällen skulle vi ha fest för P. Han var lite bekymrad över att inte så många skulle komma men vad han inte visste var att det kom två av hans bästa vänner från Uppsala. Jag hade fullt sjå att dra ut på maten och förhala att den blev klar. SJ var som vanligt sena, men tillslut var alla på plats och vi hade en superkväll! Nu sitter jag med barnen och kollar på film, P och hans kompisar kom hem i morse och sover gott ett par timmar till.

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!