Lite ridning och stallmys

I onsdags åkte jag till stallet. Först hängde jag och bara pratade med andra likasinnade, sen red jag på bästa Eastwood en stund. Vi var bara två st som red i stora ridhuset eftersom det är en extra ledig timme mitt på kvällen som tidigare var bokad av ridskolan. Härligt att bara rida omkring utan att krocka med en massa andra.
Dock stördes det fina av att det kom in två ponnyungar som tyckte det var helt okej att hoppa över de bommar som normalt delar av ridhuset i två delar. Förutom att de hoppade flög dom fram i full skengalopp, jag kände mig helt plötsligt som en sur dressyrtant och satte själv av i full galopp. Det dundrar lite mer när Eastwood sätter fart än nån fjuttig c-ponny.
Behöver komma vidare med ridningen, vi sitter fast bägge två. Han i höger sida, jag i "rida på lång tygel för att få honom i låg och lång form". Inte så lätt, men han blir ialla fall lydigare och lydigare. Han tar stöden bättre och lyssnar på min röst. Det går det med...Dessutom är han bara världens raraste som vill så väl.
Förra torsdagen såg jag ett annat ekipage i ridhuset. Det såg vackert ut, ryttaren log hela tiden och hästen formligen dansade fram - en fin bild att använda som målbild.

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!