Fredag igen

Veckorna flyger fram, jag hinner knappt tänka. Undrar var jag har lagt alla pusselbitar som inte får plats, jag har åtminstone koll på vilka bitar som ligger i mitten och som tar störst plats. Dom är fundamentala för de andra så det känns bra.

Det var roligt att rida igår, jag insåg att en "gammal mamma" har en del eget tycke om livet och hur det ska levas. Kändes som om hon hade långt mycket mer livserfarenhet än jag, som hon absolut tänkte använda. Det kommer nog gå ännu bättre på tisdag, om jag bara kommer iväg och träna lite i helgen så att jag kan bli starkare så jag orkar rida lite bättre!

Två sjuka barn stod på agendan idag, det har gått bra även om det var en lång dag. Skönt att det är lördag imorgon. Emmas koppor verkar ha gått sönder nästa alla, hon ser hemsk ut med alla skorpor. Medicinen vi fick gjorde underverk, inatt sov hon som en stock i 12 timmar. Hon är verkligen duktig på att inte pilla sönder och klia för mycket. Tur att det inte var jag som drabbades :-)
Oscar har ännu inte drabbats av detta utan passade på att bli magsjuk istället. Men det är ju lika bra att ha alla sjuklingar hemma samtidigt så slipper man VABBA hur ofta som helst. Särskilt som vi inte Danmark inte har mer än 1 dag per sjukdom.

Har precis zappat mig genom filmen Broarna i Madison County, det går utför. Idag kunde jag inte ens se 10 minuter innan jag kände tårarna bränna. Det är en fantastisk film, så full av kärlek så det gör ont.
Kärleken är bra, den ska vi ta hand och vara rädd om.

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!