Ny helg

Ytterligare en vecka har passerat. Oscar har kommit på att det fungerar bra att vakna kl 06.00 och det gör att även övriga familjen vaknar. Jag har varit på jobbet före halv 9 varje dag! Känns jättebra och då har dessutom ätit en macka hemma.
Oscar lär sig fler och fler ord, mest säger han Rorri. Det betyder då att Rorri racerbil går på TV hela tiden. Emma ritar mycket just nu, en sådär fyrahundra teckningar i veckan som kommer hem från dagis. Alla är speciellt ritade till någon och jag har inte hjärta att göra annat än spara dom i hennes låda. Undrar just om hon kommer vara nöjd när hon är större.
Denna vecka har jag faktiskt plockat bort två pusselbitar som inte passade just nu. Det var jobbigt först men nu känns det väldigt skönt att ha tagit ett beslut som kommer ge mer tid till annat.
Mindre stress i vardagen måste vara en sak att eftersträva. Under veckan har jag uppskattat flera stunder med barnen när jag har släppt alla måsten för en stund och faktiskt njutit av livet, okomplicerat och på barnens villkor. Härlig känsla av livskvalitet! Tänker ofta på att jag ska stanna upp och vara nöjd. Det verkar gå en trend i samhället att hela tiden sträva efter något bättre, jag kan helt enkelt inte bara stanna upp och titta mig omkring och känna - det här är bra.

Livet är helt enkelt underbart, även om det just nu är väldigt kallt utomhus!

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!