Hemma igen

Nu har vi varit hemma ett par dagar och det kändes att en vecka i fjällen gett hela familjen ny energi. Så pass att Emma fick vattkoppor och nu sitter hemma och ser ut som en prick-fia. Stackars henne, som det kliar. Hon är bitvis helt förtvivlad och i natt har vi inte sovit mycket. Hon vaknade av och till hela tiden och sa att det gjorde ont.
Mitt i allt kommer Oscar gående med sin nattmössa. Det är en mössa som han har hittat i någon låda, den är jättesöt och han är på nåt sätt ännu sötare än vanligt när han kommer smygandes mitt i natten med en mössa på huvudet. Skönt när man hittar små glädjeämnen även mitt natten.

I tisdags provade jag en "ny" häst. Ett sto som har varit mammaledig ett år och som jag ska börja rida två dagar i veckan. Jag har svårt att ta beslut att "bara" rida två dagar i veckan när jag helst av allt skulle vilja vara i stallet hela dagarna och sen vara hemma med familjen varje kväll. Inser att jag isåfall måste byta jobb...Finaste Eastwood är ridskolehäst och det är ju hans främsta uppgift, så det är nog bättre för mig att släppa taget om honom och gå vidare med den andra hästen. Kärleken är stor men saknaden är ibland ännu större.
Den nya hästen heter Contessa och är ett litet sto. Hon är pigg och fräsig och jag hoppas att det kommer bli kul för bägge två.

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!