Nu känns livet igen

Summering av de fem sista dagarna samt de tre kommande - vattkoppor, magsjuka, VAB, försöka jobba hemma, dressyrtävling, ridning, revisorer, leka med barnen, diverse möten på kvällstid, städning, tvättning, umgås med P, handla, laga mat, lämna bilen på verkstad.
Så här ser såklart inte alla veckor ut men tyvärr rätt många och det hela slutar med dåligt samvete för än det ena än det andra.
Nu gäller det att sortera, jag har insett att bygga pärlplattor är en bra terapi här hemma, näst efter att titta på en film med barnen. I lördags hyrde jag Prinsessan och grodan till Emma. Trodde såklart att hon skulle bli jätteglad och tycka det var en jättebra film. Det slutade med att jag satt och tittade på den i söndags med Oscar sovandes i mitt knä - livskvalitet! Så mysigt att bara vara en stund. Ingen stress och tid att bara slappna av.

Idag är det tisdag och då stod förskolesamråd på schemat och efter det ridning. Jag kunde inte komma iväg på mötet men jag kommer snart att åka till stallet. Det blir nog ingen ridning men jag ska gosa och lukta lite ialla fall, det får räcka idag.

I söndags var jag och tittade på Eastwood när Josephine tävlade honom, han var så fin och dom var så duktiga tillsammans. Jag såg framför mig att om 5 år då är det min tur och tänk vad mycket bättre jag kommer vara om 5 år om jag bara tränar under tiden!

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!