En speciell men väldigt enkel kväll


Som jag tidigare skrev så bestämde jag idag på dagen att nu tar vi sommarlov! 
Barnen jublade och vi passade på att fira genom att äta middag på IKEA. Emmas bästis Juni är med i kväll och ska sova så jag ordnade festmåltid inkl glass till 4 personer för exakt 100 kr! Och då behövde jag varken laga maten eller diska efter oss. Däremot inkluderades en lagom stunds fri ögonshopping när 3 överlyckliga barn fick leka en stund i "Småland". 

Hej och hå vad man kan få när man åker till världens bästa IKEA! 

På väg in vinkade vi till poliserna som hade kontroll, dom vinkade glatt tillbaka till vår stora glädje. När vi åkte hem så körde det en polisbil framför oss. Ut på motorvägen höll den under hastighetsbegränsningen och jag passade på att gasa på och köra om, det var nog bland det fräckaste som hänt någonsin för Oscar. Emma var mer nervös om man verkligen fick göra så. 
Resterande av bilresan sjöng (skrek) vi allsång till soundtrack från Frozen. 

Jag log för mig själv och tänkte att det här var en väldigt lyckad kväll! 

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!