Den blomstertid nu kommer...

Idag har jag min nya jacka på mig! Det var min sommarpresent till mig själv. Känner mig snygg, den passar mig och min frisyr. 

Emma är oxå snygg och nyekiperad. Skolavslutningen igår följdes av egentid, bästis Juni och två mammor, som gick några steg bakom, på Uppsalas gågata. Jag har lovat lunch, glass och nya kläder. Jag skäms när jag köper en t-shirt som inte ens är på rea för 49 kr. Vi kommer ut ur butiken med en hel säck full av nya saker. Emma var jätteglad, och det mig glad. 
Under lunchen, på MAX äter vi oss mätta och pratar om en bekant som just nu bor i Sydafrika. Våra barn har gått på dagis tillsammans. I Sydafrika har vår bekants barns nya kompis på dagis inga leksaker och kan inte gå ut själv för området är farligt. 

Jag bestämmer mig för att lätta mitt samvete genom att skicka saker till familjen! 




Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!