En resa för mig själv, tillsammans med er!

Jag har varit på utflykt sista veckan. Jag har arbetat på olika sätt på olika ställen men jag har oxå haft mycket tid för reflektion och eftertanke.

Så här är det nu, och jag börjar från början.
Det har snart gått 1 år sen jag fick motorstopp, jag är igång och kör igen. Med relativt hög hastighet men med helt annat bränsle kan man säga. Under året har jag lärt mig massor. Såklart mycket om mig själv men oxå en del om andra. Jag har haft många tankar om mig själv och för mig själv, en hel del existensiella, viktiga frågor som: Ska det vara så här? Vem är jag? Vem har jag blivit? Vem var jag förut? Varför är jag här? Varför hände detta mig? Hur dålig är jag? Syns det att jag är sämre än andra? Skäms jag? Ska jag aldrig mer bli mig själv? Vem är det egentligen? Tycker jag om mig själv?
Under första tiden var det hela mycket overkligt. Efter ett tag insåg jag "bytte" ut den ena mot det andra och mådde inte bättre. Försökte hitta snabba lösningar på det mesta. Ville bara tillbaka till något, visste inte helt vad men var säker på att det inte var där och då.
Många tankar lät så här: om jag bara gör så här så blir att bra... T.ex "Om jag bara springer milen på en timme... eller om jag bara får det fint hemma så... om jag bara...

Nu vet jag, det fungerade inte så. Inte för mig i alla fall.

Nu är frågorna till viss del annorlunda, det surrar mer så här: Vem är jag? Vart är jag på väg? Vem vill jag vara? Vad vill jag? Vad tycker jag om? Hur ska jag göra för att tycka om mig själv? Vad kan jag göra för att tycka mer om mig själv? Vad tycker jag att jag är bra på? Vad tycker jag om att göra?

Nu gäller det för mig att ta reda på detta och se till att komma dit. Nya och gamla idéer och drömmar ska väckas till liv. Testas och antingen få leva vidare eller förkastas som förbrukade. Vilka pusselbitar ska användas i mitt nya pussel och vilka ska bort. Hur många bitar ska där vara och hur ska jag göra för att inte få för många som inte passar ihop.

Tillsammans med barnen, P, familj och mina fina vänner tänker jag söka, finna slutligen bli den jag vill vara. Självklart kommer dela med mig här på bloggen, såklart blandat med vardagshändelser. Jag kommer fokusera på mig själv och mina tankar om livet. Reflektera över händelser bakåt och fokusera framåt. Dela med mig av bra, dåliga, roliga och tråkiga dagar.

Ni som vill hänga med, spänn fast er. Vart är jag på väg?







Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!