Dagen före Mors dag

I morgon är det mors dag. Jag har just avslutat med att göra det värsta man kan som mamma. Jag har lovat Emma en sak som jag sen inte höll. Förfärligt!

Emma har hela veckan sagt att hon vill gå på mysrys i stallet. Det har jag lovat och vi åkte iväg för att vara där kl 17. Väl där är Emma mycket försiktigt men bestämmer sig för att vara kvar. Vi diskuterar att man ska gå "spökrunda" kl 22.30. Jag tänker mig att kl 20 räcker utmärkt bra och att Emma kommer vara nöjd då, om hon inte ringt innan och ville hem. Jag lovar strax innan att hon ska få gå sin spökrunda och åker hem.  Kvällen rullar på och ingen ringer. Kl 21 är vi där hela familjen och jag inbillar mig i min enfald att Emma kommer finna dig i detta. Hon är "bara" 6år och en spökrunda kl 22.30 är inte en bra tid... Ack så fel jag hade! 
Har man lovat ska man hålla det, inga ursäkter godtas! Punkt slut. 
Emma grät förtvivlat i en timme och jag kände mig hopplöst dålig. I morgon är det mors dag, just nu står nog andra mammor högre i kurs än jag ...  

Mf hopp om en bättre söndag 

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!