Tomtenissarnas nappar

Återigen var det dags att ge lite nappar till tomten och hans nissar. Oscar var laddad, han skulle gå till affären och handla efteråt. Jag var oxå laddad, men mest för affären... Vi hade tagit reda på att tomten skulle befinna dig på den lilla julmarknaden nere i Knivsta och vi åkte dit. Det snöade och kändes väldigt stämningsfullt. Vi hittade tomte och tomtemor, lämnade napparna och gick in på leksaksaffären. Väl där hittar Oscar en liten lego motorcykel med tillhörande gubbe för 59 kr. Lite liten tyckte jag och visade att det fanns lite annat oxå. Valet föll då på den största asken i butiken och jag som först var laddad till tänderna började ångra mig så smått. Vi tog den största lådan och åkte hem. Asken är öppnad men inte byggd, det var ju inget litet jobb! Kanske kan åka ner och byta...

Något senare skulle vi sova, utan våra nappar. Ja, vad säger man. Det är bara att förklara att tomten och hans nissar har napparna. Föga intressant med största legobåten just då. Det gick bra tillslut!

Ikväll, alltså kväll 2 utan mapp. Efter en lång tid i sängen säger han:
- mamma, det är svårt för mig. Det är jättesvårt för mig utan mina nappar. Om tomten inte skulle haft mina nappar så kunde jag somna.
Jag svarar att han varit mycket snäll dom gav dom till nissarna och påminner om båten vi köpte.
- Jag vill ha motorcykeln är svaret jag får.

Ja, så småningom somnade min lilleman.

En något vemodig och samtidigt stolt mamma tänker, att bebistiden nu officiellt är slut. Inga blöjor och inga nappar...

I morgon tänker jag fixa hans brandman och motorcykel för 59kr.

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!