Regn, rusk, fest, bröllop och lite annat

Jag skriver så sällan att jag måste läsa mina egna inlägg för att veta vad jag skrev sist... Det måste bli bättring på det.

Idag är det måndag igen. Efter en mycket hektisk helg och innehållsrik vecka kändes det skönt att sitta i soffan hela dagen.

Jag surade visserligen en hel del och funderade över framtiden. Inte alltid så lätt att få ihop tankarna till något vettigt, kreativt och genomförbart. Lätt att sväva iväg i stridens hetta och då måste jag alltid sova på saken.

En sak är jag klar med ialla fall och det är att jag aldrig mer ska jobba gratis. Det finns inget som är gratis. Allt i livet kostar, även ideellt arbete. I det här fallet betalade jag med min hälsa och känns väldigt oklokt så här i efterhand. Nåja, vill vidare nu och har lärt mig min läxa, kan jag hoppas!

Bröllop är underbart att vara med på. Det är bara så mycket kärlek i luften och fina tal som får mig att börja gråta. Det är oftast en extra kul fest oxå! I lördags dansade jag hela natten lång och glömde allt vad morgondagen hette. Hade kramp i fötterna mot slutet och då gick det inte att räta ut tårna, bara att fortsätta dansa med skorna på ;) Jag älskar det och går "all in"!

Släktmiddagar är oxå roliga, vi hade en i fredags. Far 70 år stod för kalaset och det var mycket uppskattat och trevligt. Inte så mycket dans men väl så många skratt. Jag älskar mitt hus som gjorde sig utmärkt dom festlokal.
Vi hade lätt fått plats med ett dansgolv om vi hade velat ;)











Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!