Hemma igen

Återigen väldigt skönt att vara hemma. Malmö är mysigt på många sätt men vi trivs i Alsike och jag älskar mitt hus!

Vardagen kom plötsligt, men inte helt oönskad. Dagis började visserligen veckan med att hålla stängt så det blev en mjukstart.

Dagarna i Malmö avslutades som sagt med en halv marathon. Betonar gärna halv, jag kände att det är otroligt mycket längre att gå i mål efter en hel marathon och mina tankar har sedan dess surrar ivrigt.
Förnuft, känslor och beteende hänger ihop men inte alltid samtidigt. Vill jag, kan jag, orkar jag? Jag har kommit fram till att jag kan ta mig runt ett marathon på vilja, men jag vet ännu inte om jag vill...Vi får se hur det utvecklar sig framöver. Jag ska i alla fall fortsätta att träna.

Andra tankar som surrar just nu är önskan om att bli frisk! Har hunnit med både läkare och psykolog denna veckan och jag kan inte annat än känna mig lite besviken.
Det går åt rätt håll men jag får nog snart börja inse att det tar tid att komma tillbaka till ursprunget. Just nu vet jag inte vilket det är, men kan konstatera att det inte är som jag mår idag.

Jag har bestämt mig för en sak i alla fall. Jag vill leva minst 40 år till och då jag banne mig leva, vakna och vara glad!

Har ikväll letat upp min gamla hjälm och tänker bege mig till galoppbanan imorgon. Vi går väl se vad det blir av det...

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!