Ett liv i Hollywood?

Efter en städdag igår hade jag inget planerat för dagen, det är väl det som är meningen kanske? Hur som helst så kändes det rätt trist vid 10-tiden. Man blir dessutom rätt slö av att inte ha något planerat känner jag, man blir trött och håglös. Som jag sagt tidigare, på snudden till deprimerad.
 
Jag sätter mig i soffan med en kopp kaffe och min bok. Boken som jag har försökt läsa hela sommaren men som inte blir klar, den heller vill jag lägga till. Minns inte när jag kände ro att bara läsa en bok? Samma visa denna gång, efter två rader har jag tappat tråden och tänker att det finns en film baserad på boken. Hurra för Telia och deras hyr film direkt i min tv... :)
 
Så nu har jag just sett en ursnygg Jessica Parker klara ut sitt liv där hon behövde 28 timmar på ett dygn för att dra ihop karriärer, barn, hus, barnvkter, skola, kalas. Hon slog knut på sig själv och missade massor av kvalitetstid med familjen för att hon inte sa ifrån på jobbet, något hennes manliga kollegor inte behövde, dels att för att deras fruar var hemma och dels för att den manliga kollegan som måste gå hem till sitt barn som ramlat och slagit sig uppfattades som en hjälte. 
 
Valet av film kanske inte var det allra bästa för dagen...Men visst verkar livet alltid lite enklare i en Hollywoodproduktion. Mest soligt men snön kommer alltid när den ska.
 
En påminnelse om en bra dag i maj :)

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!