Två saker jag inte vill vara utan...

Sitter igen i ett nedsläckt rum och klappar på trollen som ska sova. Känner mig lite som trollmor i sången trots att jag bara har två inte elva små troll. Jag sjunger inte så bra så jag har introducerat godnatt sångerna via Spotify. Så himla enkelt!

Minns faktisk själv när jag var liten och lyssnade på bandspelare när jag skulle sova. Då hade man inspelade band, ibland spelade man in från radio. Ni kommer ihåg hur noga det var att man inte hade pratet som var före och efter. Ibland hade jag samma låt tio gånger på samma band med olika mycket prat. Idag kör vi Spotify i telefonen, hur bra som helst. Jag säger tack till dom som startade Spotify.

Den andra saken jag hyllar ikväll är Skype. Måhända är jag som sagt den sista på jorden som upptäckt så bra det är men bättre sent än aldrig. Jag sa det igår och säger det idag igen, jag älskar det!

Nu sover två rara trollungar efter mysigt lyssnande på mauro och Sarah...



Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!