plus / minus 30 år

För 30 år sen lyssnade jag när mina föräldrar berättade "roliga historier" om hur 1 kr räckte till både bio och en tablettask när dom var små. Tillsammans med andra berättelser undrade jag hur det egentligen fungerade. Idag tittar jag på mina egna barn och tänker att om jag berättar att när jag var liten och gick och handlade så la man varorna på en stor rund snurra som en dam i kassan sen snurrade runt och knappade in vad varje sak kostade.

Idag när jag och Emma var och handlade körde vi egen scanning i kassan. Inte ens scanning i vagnen utan framme i kassan. Emma scannade och la ner våra saker i kassen, som om det var det mest naturliga i världen.
Oscar försökte tidigare flytta TV bilen genom att dra försiktigt på skärmen och få fram mer av bilden.

När man lever mitt i utvecklingen så tänker man inte på det, det är först när man berättar för barnen "hur det var förr" som man kan förstå hur mycket som har hänt sen jag var barn och sen mina föräldrar gick på bio för 1 kr.



Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!