Snart jul igen!

Jag gör aldrig något i god tid, det är på något vis inte min grej. 
Jag tror varje år att jag ska förändras, jag har varje år en ambition och en önskan om att jag ska bli som alla andra. "Alla andra" som i alla som 
- planerar sin jul långt i förväg,
- handlar mat och julklappar i god tid. 
- handlar på rätt affärer och till rätt och bästa pris. 
- har koll på vilken skinka man ska köpa
- vet hur många ljus dom ska ha i julgranen
- julklappar och julpynt fixas 
- blommorna köps och tas omhand så dom lever ända till trettondagen

Jag jobbar inte så här. Men denna gång, denna jul skulle jag minsann bättra mig.
Här är min upplevelse av denna förändring;
julkort beställda 4 december, bra gjort! 
- planerade min ledighet så att jag skulle fixa allt på en dag, idag! 
- jag ville gärna hugga vår gran i skogen
Hur det gick? 
- Julkorten levererades till mig 18 dec ?!?!?! Alltså efter att tiden för julporto hade gått ut...
- City Gross hade inte fulla hyllor, kort om datum på vissa varor, leverans senare. 
- tomtelatten smakade utmärkt gott när jag hade en paus
- bokat tid för att hugga gran på söndag

Nu sitter jag ändå här, nöjd med alla julklappar fixade på en dag! Kanske från fel affär och till fel pris, men dom är i mitt hus nu. Det mesta av maten ligger i kylen tillsammans med champagnen som jag snart ska smaka. 

God jul på er, nu ska jag njuta av lediga dagar med familjen! 

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!