Emmas födelsedag

Ännu en födelsedag har passerat, Emma har blivit 6 år!
Minnen från det sista dygnet med Emma i magen kommer jag alltid att ha. Det är roligt ju äldre hon blir och nu vill hon gärna veta hur det såg ut när hon föddes etc. Vi har tittat på bilder och hon konstaterar krasst att bebisar som ligger i magen inte är speciellt söta, efter att ha sett på en ultraljudsbild i 3D.
Jaja, vi får väl se, jag tyckte hon var fin redan då :)

Nu 6 år senare önskar hon sig en hund i födelsedagspresent och att fira sitt kalas med Nova (Morfars hund). Då det senare önskemålet var klart enklare att uppfylla så vi packade in oss i bilen och åkte helt enkelt till Morfar. Där firade vi enligt konstens alla regler, frukost på sängen och paketöppning. Eftersom jag sover längre än barnen fick även jag frukost på sängen!

Dagen spenderades ute i kylan, vi eldade ris och grillade korv. Senare gjorde Emma en jättegod tårta tillsammans med Agneta och jag vill påstå att Emma var mycket nöjd med sin födelsedag!




Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!